Köpvillkor 2018-10-01T08:44:09+00:00

Nordic Rebalance AB – Köpvillkor

Tillämpning och konsumentskydd
De här köpvillkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Nordic Rebalance AB, organisationsnummer 559088–8086, nedan även benämnt som ”www.refermin.se”.
För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd på samtliga köp på www.refermin.se.

Upprättande av avtal om köp
Varor från Nordic Rebalance beställs på www.refermin.se. Avtal om köp upprättas när din beställning har bekräftats via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen.
Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den e-postadress du har angivit.
Nordic Rebalance ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. På www.refermin.se kan avtal endast ingås med kunder som har en leveransadress i Sverige.

Priser, frakt och avgifter
Vi har alltid fri frakt! De priser som anges på www.refermin.se anges inklusive mervärdesskatt (moms).

Leverans
Normal leveranstid är 2–3 arbetsdagar från det att vi har bekräftat din beställning via e-post.

Fraktalternativ:
PostNord Paket.
Paket skickas till närmaste utlämningsställe. När paketet finns tillgängligt för uthämtning skickas ett SMS med information om löpnummer till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Om du inte angivit ett mobiltelefonnummer skickas din avisering via vanlig post. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID-handling uppvisas. Om ett ombud hämtar ditt paket ska bådas legitimation uppvisas.

Om du mot förmodan inte har erhållit din leverans inom 5 arbetsdagar så ber vi dig kontakta kundtjänst. Vi reserverar oss för eventuella förseningar hos PostNord. Vi reserverar oss även för att paket kan försvinna vid transport till dig. Vi försöker då i första hand avhjälpa problemet genom att skicka ett nytt paket till dig, i andra hand häva ditt köp.

Ångerrätt/Retur/Reklamation
Observera att livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras.
Kontakta därför alltid kundtjänst initialt för eventuella problem och önskemål kring reklamation.

Transportskador
Nordic Rebalance ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under transport till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Vi rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar vår kundtjänst.

Betalning
I samarbete med Klarna erbjuder vi kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.
Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor.
Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner du Nordic Rebalances köpvillkor.
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. En kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på vilket betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t.ex. banker. Frågor om Klarna Checkout kan du ställa hos deras kundtjänst.

Personuppgifter
Nordic Rebalance ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med gällande tillämplig lagstiftning. Genom godkännande av köpeavtalet med Nordic Rebalance på www.refermin.se samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus.
Se hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy.

Övrigt
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Du kan även registrera ditt ärende via EU-kommissionens webbplats för klagomål gällande köp online.

Frågor om köpvillkor
För frågor kring innebörden av dessa Köpvillkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, så kan du kontakta oss på e-post: info@nordicrebalance.com